Suzuki Endurance Racing Team w imponującym stylu wygrał dwudziestoczterogodzinny wyścig Bol d'Or we Francji, pierwszą rundę mistrzostw Świata Endurance 2016/2017.
Vincent Philippe, Anthony Delhalle i Etienne Masson pod wodzą genialnego Dominique Melianda zdominowali rozgrywany na torze Paul Ricard wyścig praktycznie od pierwszych okrążeń i systematycznie powiększali przewagę. Biało-niebieskie Suzuki GSX-R 1000 z numerem 1 pokonało w sumie 687 okrążeń liczącego 5791 metrów toru, zdobywając też komplet bonusowych punktów za prowadzenie w ósmej i szesnastej godzinie wyścigu.
- To był zwariowany i niesamowity wyścig. Wiedzieliśmy, że mamy doskonały zestaw mechaników, motocykl i zawodników już po treningach. Zagadką było czy Kawasaki i Yamahy będą wstanie utrzymać tak szybkie tempo jak na jedno okrążenie w kwalifikacjach. Zrobiliśmy swoje i wygrana dziewięcioma okrążeniami to coś niesamowite – powiedział po wyścigu Anthony Delhalle.
W czasie dwudziestoczterogodzinnego klasyka, który rozgrywany był po raz osiemdziesiąty Suzuki Endurance Racing Team zatrzymywał się w boksie 26 razy na tankowanie, zmianę opon oraz wymianę kierowców. Mniej postojów miał tylko jeden zespół, a strategia oszczędzania paliwa na ekstremalnie długiej prostej Mistral, na której prędkości sięgają 332 km/h przyniosła oczekiwany efekt. Drugi na mecie zespół SRC Kawasaki stracił do SERT aż dziewięć okrążeń.
Następna, druga z zaplanowanych sześciu runda Mistrzostw Świata Endurance dopiero 18 marca 2017 w Portimao. W Portugalii wyścig zostanie rozegrany na dystansie dwunastu godzin.
Zimowa aura zapowiada bliski koniec sezonu motocyklowego. Tegoroczny sezon zdecydowanie różnił się od minionych - odbyła się mniejsza ilość klubowych spotkań, zlotów i licznych wspólnych wycieczek.
Dowiedz się więcejMistrzostwa Świata MotoGP w sezonie 2020 dotarły do finiszu pod słonecznym niebem na wspaniałym portugalskim torze Autodromo Internacional do Algarve. Był to bardzo trudny wyścig dla zawodników zespołu Suzuki Ecstar – Alexa Rinsa i Joana Mira, którzy startowali odpowiednio z 10. i 20. pola startowego.
Dowiedz się więcejOd produkcji krosna do wyścigów motocyklowych – oto historia Suzuki w motocyklowych mistrzostwach świata.
Dowiedz się więcej