09.10.2018

Najnowszy model Suzuki KATANA debiutuje podczas targów motoryzacyjnych INTERMOT.

Na październikowych targach motocyklowych w Kolonii Suzuki zaprezentowało najnowszy model w gamie motocykli street. Suzuki Katana to nowoczesne wcielenie legendarnego modelu GSX-S1000S Katana, który w roku 1981 skradł serca wielu motocyklistów z całego świata.

Wykuty do perfekcji i wypolerowany do ostatecznego lśnienia. Stworzony, aby zapewnić maksymalną kontrolę i optymalną wydajność. Zaprojektowany w najdrobniejszych detalach, aby wznieść przyjemność z jazdy na nowy poziom. Suzuki KATANA to nowe wcielenie legendy. Od ostrych linii i krawędzi podkreślających smukłość nadwozia po przyjazny dla kierowców silnik o mocy 150 KM, każdy detal Suzuki KATANA akcentuje to charakterystyczne piękno.

Japoński miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta legendarna broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy wyrafinowaną japońską estetykę i czyste piękno z precyzją wykonania. Motocykl KATANA symbolizuje bezkompromisowe zaangażowanie Suzuki w kunszt rzemieślniczy.

Cały projekt obfituje w charakterystyczne detale. Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa specjalnie zaprojektowany panel przyrządów. Eleganckie dwukolorowe siedzenie jest wygodne, a pas biegnący przez nie zapewnia pasażerom bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza uzupełnia czysty, kompaktowy i ostry wygląd tylnej części motocykla. Dopełnieniem całości jest czarny tłumik wydechu KATANY. Pionowo ułożone nad sobą reflektory świateł drogowych i mijania tworzą charakterystyczną „twarz” maszyny.

Sercem potężnej mocy KATANY jest niestandardowa, ze względu na długi skok tłoka, wersja legendarnego, rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy, która zapewnia płynną dostawę mocy. Wykorzystanie tej mocy na drodze w kontrolowany i skuteczny sposób możliwe jest dzięki zastosowaniu sprzęgła ograniczającego wsteczny moment obrotowy, trzystopniowemu systemowi kontroli trakcji Suzuki*1 i nowym, bezdętkowym oponom, zaprojektowanym specjalnie dla KATANY. Hamulce tarczowe FUJICO z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo i systemem ABS*2 zapewniają bezpieczeństwo i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.

Ostatecznie chodzi przecież o uczucia. A jazda na Suzuki KATANA to perfekcyjne doznania. Manewrowanie tą kompaktową, lekką maszyną w zakrętach wzbudza zaufanie i daje czystą przyjemność.

Długość całkowita2125 mm
Szerokość całkowita830 mm
Wysokość całkowita1110 mm
Rozstaw osi1460 mm
Prześwit140 mm
Wysokość siedziska825 mm
Masa własna215 kg
Silnik4-cyl., rzędowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą,
Skok tłoka x średnica cylindra73,4,0 mm x 59,0 mm
Pojemność silnika999 cm3
Stopień sprężania12,2:1
System zasilaniaWtrysk paliwa
RozrusznikElektryczny
System smarowaniaMokra miska olejowa
Skrzynia biegów6-biegowa, stałe zazębienie
Zawieszenie przódWidelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tyłWahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Kąt nachylenia główki / Wyprzedzenie25o/100 mm
Hamulce przódTarczowe podwójne
Hamulce tyłTarczowe
Opony przód120/70ZR17M/C 58Wn, bezdętkowe
Opony tył190/50ZR17M/C 73W, bezdętkowe
System zapłonowyElektroniczny (tranzysotorowy)
Pojemność zbiornika paliwa12 l
KATANA_M0_Action_1.jpg KATANA_M0_Action_15.jpg KATANA_M0_Action_16.jpg KATANA_M0_Action_17.jpg KATANA_M0_Action_18.jpg KATANA_M0_Action_19.jpg KATANA_M0_Action_2.jpg KATANA_M0_Action_20.jpg KATANA_M0_Action_21.jpg KATANA_M0_Action_22.jpg KATANA_M0_Action_23.jpg KATANA_M0_Action_24.jpg KATANA_M0_Action_26.jpg KATANA_M0_Action_27.jpg KATANA_M0_Action_28.jpg KATANA_M0_Action_29.jpg KATANA_M0_Action_3.jpg KATANA_M0_Action_30.jpg KATANA_M0_Action_31.jpg KATANA_M0_Action_32.jpg KATANA_M0_Action_33.jpg KATANA_M0_Action_34.jpg KATANA_M0_Action_35.jpg KATANA_M0_Action_4.jpg KATANA_M0_Action_41.jpg KATANA_M0_Action_42.jpg KATANA_M0_Action_5.jpg KATANA_M0_Action_6.jpg KATANA_M0_Action_7.jpg KATANA_M0_YMD_Diagonal.jpg KATANA_M0_YMD_Diagonal_2.jpg KATANA_M0_YMD_Front.jpg KATANA_M0_YMD_Image1.jpg KATANA_M0_YMD_Image2.jpg KATANA_M0_YMD_Rear_Diagonal.jpg KATANA_M0_YMD_Right.jpg KATANA_M0_YMD_Top.jpg
10.08.2020

Genialne czwarte miejsce Rinsa i pech Mira w Brnie

Trzecia runda sezonu 2020 w MotoGP okazała się wyjątkowo wymagającym i nieprzewidywalnym wyścigiem na dystansie 21 okrążeń. Zawodnicy zespołu Suzuki Ecstar poradzili sobie w takich warunkach z mieszanym szczęściem: Alex Rins zdobył wspaniałe 4 miejsce, a Joan Mir miał wyjątkowego pecha i nie ukończył zawodów.

Dowiedz się więcej
27.07.2020

Heroiczny wyczyn Rinsa, wyrównany najlepszy wynik Mira

Zawodnicy zespołu Suzuki Ecstar wycisnęli maksimum z ekstremalnie trudnych warunków panujących w wyścigu w Jerez. Joan Mir rozegrał bardzo rozsądny i taktyczny wyścig i udało mu się wyrównać swój najlepszy wynik w MotoGP – na mecie zajął 5. miejsce. Alex Rins zaprezentował determinację i heroiczny wysiłek i z kontuzją prawego ramienia zajął 10. pozycję.

Dowiedz się więcej
19.07.2020

Suzuki Ecstar bez punktów w hiszpańskim Jerez

Rozpoczynająca zmagania w mistrzostwach świata MotoGP 2020 runda na hiszpańskim torze Jerez Angel Nieto nie poszła zgodnie z planem zespołu Suzuki Ecstar. Brak szczęścia dopadł obu zawodników i żaden z nich nie zdobył punktów w niedzielnym wyścigu.

Dowiedz się więcej
26.06.2020

Wakacje z Suzuki-Shell Assistance

Autoryzowane serwisy Suzuki zapraszają do skorzystania z promocyjnej oferty. Wykonaj przegląd wraz z wymianą oleju na Shell Advance w ASO Suzuki i otrzymaj bezpłatną roczną polisę assistance. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów.

Dowiedz się więcej