06.02.2017

Grand Prix Circuit: Kosiniak rozpoczyna testy.

Od naszego przyjazdu temperatura w ciągu dnia wahała się między 30 a 35 stopni, Jednak w dniu przyjazdu Patryka „Kosy” Kosiniaka od godziny 16:00 wisiały nad nami czarne chmury. Rozpoczęła się ulewa stulecia i powstało ryzyko, że testy zostaną przerwane do momentu poprawy pogody. Na szczęście o 6 rano wypogodziło się i mieliśmy optymalne warunki do jazdy. A było tak…

Kosiniak rozpoczyna testy. ABS jest włączony, ma zwykłe, drogowe opony. Jeździ szybko, a nawet za szybko jak na zapoznanie z motocyklem. Po pierwszej sesji inżynierowie Suzuki, oceniając styl jazdy Kosiniaka, decydują się na wyłączenie ABS-u. Patryk jeździ coraz szybciej choć na „cywilnych” oponach. Do południa bierze udział w trzech, 20-minutowych sesjach po 12-14 okrążeń.

Grand Prix Circuit: Kosiniak rozpoczyna testy.

Kolejne testy i inżynierowie z Suzuki obserwując styl jazdy Patryka i słuchając jego uwag, zmieniają ustawienia zawieszeń. Patryk znowu zaczyna jeździć jeszcze szybciej - w granicach 1min45sek. na okrążenie.

Na jedną z sesji wjeżdża Mistrz Świata GP z 1993 roku, legenda wyścigów - Kevin Shwantz. Panowie robią razem kilka kółek, a po zjechaniu do pit stopu Shwantz tak skomentuje jazdę Patryka: "It was a great ride".

Grand Prix Circuit: Kosiniak rozpoczyna testy.

Zmieniamy opony na bardziej wyścigowe - chociaż o drogowym bieżniku. Patryk znowu napędza się. Obsługa z Suzuki Australia zna ten tor doskonale, a styl jazdy Patryka określa jako bardzo szybki. Zaczynają mierzyć czasy Kosiniaka. Na kolejnym okrążeniu uzyskuje 1min38sek. Zaczynają się gorące dyskusje w paddoku. Australijczycy mówią, że z takim czasem mógłby się ścigać w Mistrzostwach Australii w klasie Superbike i na pewno byłby w pierwszej dziesiątce (a trzeba pamiętać, że jechał na cywilnym motocyklu z lusterkami, kierunkowskazami i światłami oraz na zwykłych oponach).

Cały dzień pozostał w cieniu komentarzy na temat jazdy Patryka „Kosy”. Oznacza to, że nowy GSX-R1000 ma niebywały potencjał wyścigowy. Patryk był nim zachwycony i zwracał uwagę na liniowe oddawanie potężnej mocy, świetny quick shifter, genialną kontrolę trakcji. W komentarzach powiedział, że po 20 okrążeniach na GSX-R 1000 czuł się na nim tak dobrze jak na innym motocyklu po dwóch pełnych sezonach.

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
27.07.2020

Heroiczny wyczyn Rinsa, wyrównany najlepszy wynik Mira

Zawodnicy zespołu Suzuki Ecstar wycisnęli maksimum z ekstremalnie trudnych warunków panujących w wyścigu w Jerez. Joan Mir rozegrał bardzo rozsądny i taktyczny wyścig i udało mu się wyrównać swój najlepszy wynik w MotoGP – na mecie zajął 5. miejsce. Alex Rins zaprezentował determinację i heroiczny wysiłek i z kontuzją prawego ramienia zajął 10. pozycję.

Dowiedz się więcej
19.07.2020

Suzuki Ecstar bez punktów w hiszpańskim Jerez

Rozpoczynająca zmagania w mistrzostwach świata MotoGP 2020 runda na hiszpańskim torze Jerez Angel Nieto nie poszła zgodnie z planem zespołu Suzuki Ecstar. Brak szczęścia dopadł obu zawodników i żaden z nich nie zdobył punktów w niedzielnym wyścigu.

Dowiedz się więcej
26.06.2020

Wakacje z Suzuki-Shell Assistance

Autoryzowane serwisy Suzuki zapraszają do skorzystania z promocyjnej oferty. Wykonaj przegląd wraz z wymianą oleju na Shell Advance w ASO Suzuki i otrzymaj bezpłatną roczną polisę assistance. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów.

Dowiedz się więcej
09.06.2020

Suzuki Boxing Night II – Masternak vs. Radchenko

Suzuki Motor Poland i Polski Związek Bokserski organizują kolejny projekt w ramach współpracy - mecz reprezentacji Polski w formule Suzuki Boxing Night II.

Dowiedz się więcej